5 kroków: jak założyć własny sklep internetowy?

Zaistnienie swojej obecności w Internecie to ważna kwestia dla osób chcących rozszerzyć swój biznes i pozyskać nowych klientów online. W tym poradniku opiszemy kilka kluczowych informacji, które pomogą Tobie założyć własny sklep internetowy.

1. Plan działania, czyli biznesplan

Każdy przedsiębiorca chcący założyć sklep internetowy powinien przygotować wcześniej swój biznesplan. Dotyczy to zarówno osób, które dopiero zakładają działalność i chcą ją rozpocząć w sieci, jak i te osoby, które już posiadają sklep tradycyjny, ale chciałyby go rozwinąć w Internecie. Dzięki dobrze dobranemu planowi działania można usystematyzować wszystko, co trzeba zrobić i nie pominąć żadnego kroku. Jako przedsiębiorca rozpoczynający działalność e-commerce potrzebujesz:

• uregulować formalności związane ze sprzedażą
• nawiązać współpracę z firmami zewnętrznymi (hurtowniami, firmami kurierskimi i bramkami płatniczymi)
• wybrać oprogramowanie, które zminimalizuje ilość Twojej pracy i zautomatyzuje Twój system sprzedaży – oczywiście polecamy nasze oprogramowanie

wymyślanie biznesplanu

2. Wybór oprogramowania do założenia sklepu

Obecnie na rynku znajduje się wiele systemów do obsługi sklepów internetowych. Nasz system oparty na DJ-Catalog2 ma jednak o wiele więcej możliwości i funkcji niż konkurencyjne systemy. Do najważniejszych należą:

 aktualnosci 02

 

  • Możliwość przeniesienia na dowolny serwer w każdym momencie – jesteś właścicielem swojego sklepu w 100%
  • Rozbudowany system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający uruchomienie dodatkowych funkcji, które nie są dostępne w zwykłych platformach sklepowych, np. blog firmowy, forum, galerie i wideo galeria w powiązaniu z produktami czy system help desk 
  • Bezpieczeństwo – zgodność z RODO (GDPR)
  • Udogodnienia SEO

3. Szata graficzna

Niezależnie od tego czy wybierzesz indywidualny projekt graficzny czy zdecydujesz się na dostosowanie gotowego szablonu do Twoich potrzeb, wygląd strony ma ogromne znaczenie. Najistotniejsze jest pierwsze wrażenie, to tylko kilka sekund, w których klient decyduje czy chce coś od ciebie zamówić czy nie. Twoja witryna musi więc być przejrzysta i użyteczna. Zbyt duża ilość zdjęć czy filmów będzie przytłaczać potencjalnego klienta, dlatego najważniejszy jest balans. Każdy element na stronie, powinien zachęcać do skorzystania z Twoich usług.

sklep wedkarski ul spinning

4. Produkty w sklepie internetowym

Zanim uruchomisz twój sklep internetowy, musisz go wypełnić odpowiednią treścią i oczywiście produktami, jakie zamierzasz sprzedawać. Istotna jest dobra prezentacja – zdjęcia w odpowiedniej rozdzielczości czy ciekawe opisy. Twoi klienci nie będą mieli okazji dotknięcia towaru, dlatego istotny jest jak najlepszy opis i prezentacja, aby zachęcić klienta do zakupów.

5. Promocja sklepu w Internecie
Masz już sprawnie funkcjonujący sklep z doskonałym systemem zarządzania treścią, ale co dalej? Jak pozyskać klientów? Ważna jest promocja w mediach społecznościowych. Załóż konta na Facebooku czy Instagramie, które pomogą Tobie w dotarciu do większej ilości klientów. Odnośniki do nich możesz także umieścić na swojej stronie.
Zadbaj o dobrą pozycję swojego sklepu internetowego w wyszukiwarkach. Używaj dobrze dopasowanych treści, tytułów, opisów i słów kluczowych. Dobrym pomysłem będzie założenie bloga firmowego, na którym będziesz mógł dokładnie opisywać swoje usługi i produkty. Nasz system Dj-Catalog2 posiada wszelkie udogodnienia SEO. Warto z nich skorzystać.

BONUS: Filmy instruktażowe jak obsługiwać sklep internetowy.

Sprawdź nasze filmy szkoleniowe, które zostały przygotowane specjalnie dla osób prowadzące sklepy internetowe. Znajdziesz w nich wiele cennych porad i dowiesz się jak krok po kroku korzystać z naszego oprogramowania do prowadzenia e-sklepu.